به منظور انجام تعمیرات و رسیدگی به وضع کتابخانه‏ ها، تمامی کتابخانه ‏های نهاد در هفته اول سال ۱۳۹۴ تعطیل خواهد بود و نحوه فعالیت در هفته دوم سال آتی به زودی از سوی معاونت اداری – مالی اعلام خواهد شد.
 

 

 

به گزارش لیزنا، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد در آخرین یادداشت خود، از تعطیلی تمامی کتابخانه های نهاد در هفته اول سال جدید، به دلیل انجام تعمیرات و رسیدگی به وضع کتابخانه ها خبرداد و گفت: نحوه فعالیت کتابخانه های عمومی کشور در هفته دوم سال آتی، به زودی از سوی معاونت اداری- مالی نهاد اعلام خواهد شد.

 

وی همچنین ضمن اشاره به بازدید سرزده خویش از کتابخانه های شهرستان بندرعباس، از فعالیت کتابداران که با وجود مشکلات به جا مانده از گذشته با روحیه ای تازه در عرصه فرهنگ خدمت می کنند، اظهار خرسندی کرد.

 

تلاش مجموعه نهاد کتابخانه ها برای تأمین بودجه لازم در سال ۱۳۹۴؛ میزان عیدی پرداختی به کتابداران مطابق مصوبه دولت؛ میزان وام های پرداخت شده به همکاران کتابدار از سوی صندوق وام نهاد، از دیگر مواردی بود که علیرضا مختارپور در یادداشت اخیر خود به آنها پرداخت.

 

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در خاتمه با بیان اینکه کمیته بررسی شکایات آزمون سال ۱۳۹۱ به پایان کار خود نزدیک می شود، تصریح کرد: نتایج بررسی کمیته، قبل از پایان سال جاری و پس از تصویب در شورای اداری- استخدامی نهاد اعلام خواهد شد.

 

متن کامل یادداشت دبیر کل به شرح زیر است:

 

به نام آن که جان را روشنی داد

کتابداران و همکاران عزیز و گرامی

 

با سلام و احترام و آرزوی سلامت و سعادت برای شما عزیزان

 

ابتدا وظیفه خود می‏دانم از احساس تعهّد و بصیرت شما عزیزان برای حضور در راهپیمایی عظیم بیست و دوم بهمن امسال که بار دیگر باعث ناامیدی دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی ایران شد تشکر و قدردانی کنم.

 

چند نکته درباره مسائل نهاد:

 

۱-    در هفته ‏های اخیر خدمتگزاران شما در نهاد تمام تلاش خود را برای برنامه‏ ریزی و تأمین بودجه لازم برای سال آتی به کار گرفتند که امیدوارم با همکاری نهادهای ذیربط این تلاش ها به نتیجه برسد و سال ۱۳۹۴ مشکلات بودجه‏ای نهاد تا حدود قابل توجهی کاهش یابد.

 

۲-    در هفته‏ های اخیر توفیق دیدار با کتابداران، کارشناسان و همکاران عزیز استان هرمزگان دست داد که برخی نکات را در جریان آن دیدار بیان کردم و در پایگاه اطلاع‏ رسانی نهاد و دیگر رسانه‏ ها منتشر شد و مورد توجه، تأیید یا نقد برخی نیز قرار گرفت که این روند نیز طبیعی و قابل انتظار است. مایه خوشوقتی بنده است که کتابداران گرامی که اصلی ‏ترین مخاطب آن نکات بودند علیرغم مشکلات عدیده به جا مانده از گذشته با انگیزه کامل و روحیه‏ ای تازه به خدمت ‏رسانی در عرصه فرهنگ و ترویج کتابخوانی و ارائه خدمات کتابخانه‏ ای می ‏پردازند.

 

۳-    میزان عیدی به کتابداران مطابق مصوبه دولت محترم پرداخت می‏ گردد و درباره کتابداران روستایی، انجمنی و نیروهای عزیز خدماتی نیز متناسب با قرارداد و زمان فعالیت مطابق قانون خواهد بود.

 

۴-    در پنج ماهه گذشته از ابتدای شهریور تا پایان دی ماه با فعالیت گسترده در موضوع صندوق وام نهاد در سراسر کشور خدمات زیر به کتابداران و همکاران عزیز صورت گرفت:

 

الف)      پرداخت مبلغ جمعاً هشتصد و بیست و سه میلیون ریال وام به ۱۷۸ تن از کتابداران و همکاران

ب)        پرداخت مبلغ جمعاً چهارصد میلیون ریال بابت استرداد ۲% کارمزدها و همچنین مطالبات و معوقات صندوق

ج)         با توجه به کسری صندوق وام استان ها مبلغ چهار و نیم میلیارد ریال از سوی صندوق مرکزی نهاد به ۱۵ استان برای کوتاه شدن مدت انتظار وام کمک شد.

 

این تلاش ها همچنان ادامه دارد و امیدوارم به زودی روند اعطای وام به کتابداران و همکاران در سراسر کشور به سرعت و کیفیت مطلوب برسد. ان شاءالله

 

۵-    به منظور انجام تعمیرات و رسیدگی به وضع کتابخانه‏ ها، تمامی کتابخانه ‏های نهاد در هفته اول سال ۱۳۹۴ تعطیل خواهد بود و نحوه فعالیت در هفته دوم سال آتی به زودی از سوی معاونت اداری – مالی اعلام خواهد شد.

 

۶-    علیرغم عدم پرداخت حقوق بهمن و عیدی در برخی از دستگاه‏ها و نهادها، نهاد کتابخانه‏ها در روز پنجشنبه ۳۰/۱۱/۹۳ حقوق و عیدی ۳۰ استان را واریز کرد که در ۹ استان به دلیل اختلال در شبکه بانکی عامل امروز شنبه ۲/۱۲/۹۳ به حساب کتابداران و همکاران عزیز واریز می‏شود. در یک استان نیز به دلیل ناهماهنگی‏ های پیش بینی نشده پرداخت حقوق حداکثر تا دوشنبه ۴/۱۲/۹۳ صورت خواهد گرفت.

 

۷-       کمیته بررسی شکایات آزمون سال ۱۳۹۱ با جدّیت و صرف وقت بسیار به پایان کار خود نزدیک می‏شود و ان شاءالله قبل از پایان سال جاری نتایج بررسی کمیته پس از تصویب در شورای اداری استخدامی نهاد اعلام می‏شود.

 

درباره برخی از مسائل نهاد در برنامه ‏هایی که در همین هفته در برخی استان ها خواهم داشت سخن می‏ گویم.

 

سلامت و سعادت و موفّقیّت همة شما را از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

 

و من اللّه التوفیق

علیرضا مختارپور

 دبیرکل




برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 16 اسفند 1393برچسب:, | 6:2 PM | نویسنده : رضا فرخی |

رئیس جمهور محترم دولت تدبیر و امید  :

اصل اندیشه، فکر و دانش هنوز هم در اوراق کتاب نهفته است

 

رئیس جمهور در بیست و دومین دوره جایزه جهانی کتاب سال گفت: ریشه رادیو، تلویزیون،سینما و همه ابزار ارتباطی از کتاب است.

- ‫رادیو و تلویزیون و سینما و همه ابزار امروز ارتباطی در واقع ریشه آن از کتاب است.
- کتاب و مکتوب و قلم جایگاه خاص خود را دارند. کتاب بهشت برین ما در این جهان و

وسیله‌ای برای بهشت برین ما در آن جهان خواهد بود. ریشه انقلاب ما از کتاب و قرآن

و حدیث و در رأس آن امام بود.
 

‫فرهیختگان وظیفه دارند طراوت انقلاب و تازگی انقلاب را تضمین کنید. به همه جهانیان بگویید که انقلاب ما انقلاب اعتدال بود. ‫در انقلاب اسلامی افراط و تفریط وجود ندارد، عقلانیت و فقه است.

- امروز باید اصحاب قلم بگوید که چگونه باید نقد بکنیم. کاش امسال هم در زمینه شیوه نقد و نقادی در کتاب بود.‫ای کاش در کنار جایزه کتاب سال جایزه نوجوان و جوانی را هم قرار می‌دادیم که بیشترینکتاب را در طول یک سال خوانده است. - نقد یعنی مسیر حرکت که البته نقد در فضای آزاد و امن امکان پذیر خواهد بود ‫نه اینکه دو نفر چگونه راه می‌روند چطور راه می‌روند. ‫قدم را به کجا بر می‌دارند،این مهم است و الا نقد کنیم که تند و کند راه رفت و یک نفره راه رفت و سه نفر راه رفت. نقد کنیم بهکجا رفتن را؟. به چه سمت حرکت کردن را؟. نتیجه قدم چه بودن. به چه مقصد رسیدن، این برای ما بسیار مهم است. ‫به ماهیت و وجود مسئله بپردازیم به جای اینکه آن همه در کم و کیف سخن می‌گوییم.

‫شما به ما بگویید بر کتاب چگونه باید نظارت شود نه ما به شما بگوییم. - ‫راه را باز کنیم، سوء‌ظن‌ها را کنار بگذاریم. هر کسی را با یک بهانه کنار نگذاریم.

 

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 20 بهمن 1393برچسب:, | 8:20 AM | نویسنده : رضا فرخی |

 

 

 

 

 

 

 

 

16آذر ماه روز دانشجو ،روز حق خواهی و استبداد ستیزی

را با گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای دانشجویی

،که جان عزیز خود را در راه آزادی و آبادی این سرزمین فدا کردند ،

بر تمام رهپویان علم و معرفت تبریک می گوییم .

 

 

 

 

روز دانشجو را به تو تبریک نمی گویم
تو را به این روز تبریک می گویم
که این روز بی تو ، و بی حس “ آرمان خواهی ”
و “ ایمانت به حق طلبی ” ، وجودی بی معناست . . .


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:, | 9:0 AM | نویسنده : رضا فرخی |

بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گرامی باد

 

عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی

 

( پرداخت 5000ریال حق صدور کارت الزامی است )

 

 24 تا 30آبان ماه 1393


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 24 آبان 1393برچسب:, | 9:28 AM | نویسنده : رضا فرخی |

 

ساعت کاری کتابخانه عمومی شهدای گمنام رزن در شش ماهه ی دوم سال

 

ساعت 8 لغایت 13:30 ( از شنبه تا چهارشنبه ) 

ساعت 8 لغایت 12:30 (روزهای پنج شنبه )

روزهای زوج :خانم ها

روزهای فرد  : آقایان


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393برچسب:, | 11:17 AM | نویسنده : رضا فرخی |

 

بنابراعلام اتحادیه بین المللی ناشران (IPA) ،کشورهای آمریکا، چین و آلمان  در بین 40 کشور عضو این نهاد فرهنگی و بین المللی رتبه های اول تا سوم فهرست فروش کتاب را به خود اختصاص داده اند.

 کشور ایران به دلیل عدم رعایت قانون کپی رایت جهانی (حق مالکیت معنوی) و مواردی چون نپرداختن حق عضویت و عدم استاندارهای جهانی در زمینه میزان تیراژ و فروش کتاب در این فهرست جایی ندارد.

 

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 27 مهر 1393برچسب:, | 8:19 AM | نویسنده : رضا فرخی |

به نقل از سایت آفتاب نیوز :

هیچ‌گاه کتاب کاغذی، جایگاه خود را از دست نخواهد داد

«غلامرضا سحاب»؛  مدیر موسسه «دنیای جغرافیایی سحاب»:

«مشکل اصلی آن است که کتابخانه های ما به محلی برای درس خواندن دانشجویان و دانش اموزان تبدیل شده است و افرادِ کمی را حتی در کتابخانه ملی می بینید که صرفا برای مطالعه آمده باشد . از آن سو هم که می دانید، پرتیراژ ترین کتاب های ما، کتب آموزشی هستند که هیچ چیزی به فرهنگ این مملکت نمی افزاید.»

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 3 مهر 1393برچسب:, | 10:22 AM | نویسنده : رضا فرخی |

ناشران می‌پرسند: تلویزیون برای کتاب چه کرده ؟

تکفیر کتاب ؛ در دستور کار رسانه ملی !!!

 به نقل از سرویس فرهنگی بهار نیوز :

۳۵ سال از انقلاب گذشت و رسانه ملی در این نزدیک به چهار دهه؛ هرگز از خود نپرسید آیا سهم خود را به کتاب پرداخت کرده؟ ۲۳ شبکه‌ی سراسری تلویزیونی هر صبح و شام؛ انبوهی از برنامه‌های غیرمفید، تکراری، تبلیغاتی و حتی مخرب در تماشاگران گروه‌های سنی مختلف؛ تولید و پخش می‌کنند و در این میان؛ کتاب کمترین سهم را دارد.

 

 

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 26 شهريور 1393برچسب:, | 9:15 AM | نویسنده : رضا فرخی |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد
.: Weblog Themes By :.
لینک های مرتبط
تصویر تصادفی

آی پی شما

ساعت

آخرین مطالب
پيوندهای روزانه
آرشیو مطالب
ویژه بینندگان عمومی
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 58
بازدید کل : 6703
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1




اوقات شرعی به افق رزن

-->