مدیر کمیته روابط عمومی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‏ المللی کتاب تهران ساعت آغاز به کار این دوره از نمایشگاه را اعلام کرد.

«مهدی جعفری» مدیر کمیته روابط عمومی نمایشگاه کتاب گفت: بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه کتاب تهران روز نهم اردیبهشت در محل مصلی امام خمینی (ره)  افتتاح خواهد شد و عموم علاقه‏‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‏توانند از روز 10 تا 20 اردیبهشت ماه  از نمایشگاه بازدید کنند.ساعات بازدید از نمایشگاه از ساعت 10 صبح تا 8 بعداز ظهر می باشد .

08:39:32 


 


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 2 ارديبهشت 1393برچسب:, | 8:29 AM | نویسنده : رضا فرخی |

 

 

شيخ مصلح الدين سعدي شيرازي بي ترديد یکی از بزرگترين شاعران ادب فارسی  است که آسمان ادب فارسي را با نور خيره کننده اش روشن ساخته و آن روشني با چنان تلألويي همراه بود که هنوز پس از گذشت هفت قرن تمام از تاثير آن کاسته نشده است و اين اثر تا پارسي برجاست همچنان برقرار خواهد ماند.

این شاعر نام آوازه ایرانی  در سال 606 هجری قمری در شيراز به دنيا آمد و در سال 695 هجری قمری در شيراز درگذشت.آرامگاه وى در شهر شيراز و در دامنه كوه فهندژ، در انتهاى خيابان بوستان واقع شده است.

 

و نمونه ای از اشعار :

 

به نام خداوند جان آفرين                             حکيم سخن در زبان آفرين

 

خداوند بخشنده دستگير                            کريم خطا بخش پوزش پذير

 

عزيزي که هر کز درش سر بتافت           به هر در که شد هيج عزت نيافت

 

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, | 1:59 PM | نویسنده : رضا فرخی |

 

20 کتاب برتر ادبی انگلیس و ایرلند  از سوی منتقدان ادبی نشریه تلگراف انتخاب شدند.

این منتقدان از «اولیس» تا «تالار گرگ» را در این فهرست قرار داده‌اند و از میان 20 کتاب برتر همه تاریخ ادبیات بریتانیا، پنج کتاب را از میان ادبیات ایرلندی انتخاب کرده اند.

در این فهرست این کتاب‌ها جای گرفته اند:

«تام جونز» نوشته هنری فیلدینگ در سال 1749؛
ماجراجویی پر سر و صدا، سرکش، مسرور و سریع فیلدینگ تاکید زیادی بر اخلاق در زمینه روابط فیزیکی انسانی نمی کند، بلکه زندگی قرن هجدمی را به طرزی زیبا به نمایش می گذارد؛ درگیر کننده و تا ابد تازه.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 31 فروردين 1393برچسب:, | 12:26 AM | نویسنده : رضا فرخی |

 

 احد جاوداني با دريافت حكم معاونت توسعه كتابخانه ها و كتابخواني از سوي مهندس محمدحسين ملك احمدي دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور، در اين سمت مشغول به فعاليت شد.

به گزارش روابط عمومي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور، احد جاوداني معاون توسعه كتابخانه ها و كتابخواني نهاد متولد شهرستان نوشهر در استان مازندران و داراي مدرك كارشناسي ارشد تاريخ تمدن است.

وي در سالهاي گذشته سابقه حضور در سمت هايي چون مديركلي فرهنگ و ارشاد اسلامي استان هاي آذربايجان غربي و زنجان و همچنين معاونت فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مازندران را در كارنامه خود داشته است.

 ------------------------------------------

پ.ن

ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای آقای جاودانی ، امیدواریم جایگاه کتاب و کتابخوانی در مسیر و هویت اصلی خود توسعه شایان توجهی داشته باشد .


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, | 9:29 AM | نویسنده : رضا فرخی |

شخصیت‌های بزرگی در دنیای ادبیات بوده‌اند که به شهرت و محبوبیت زیادی رسیده‌اند؛ اما کم‌تر پیش آمده نویسنده‌ای پس از کنار گذاشتن قلم تا این حد مورد توجه کتاب‌دوستان و منتقدان قرار گیرد. «گابریل گارسیا مارکز» از معدود نویسندگانی بود که چه در زمان آفرینش شاهکارهایش و چه پس از کناره‌گیری از نوشتن، در محوریت اخبار ادبی قرار داشت.

 

این‌بار اما به بهانه‌ای تلخ، به بهانه‌ی از دست رفتن گابو برای همیشه، نگاهی می‌اندازیم به رویدادهای مهم و بحث‌برانگیز در زندگی این غول ادبیات آمریکای لاتین که خبر درگذشتش به اندازه‌ی‌ شاهکارهایش جهان رسانه‌ها را به لرزه درآورده است.
منبع : بهار نیوز
 
((یاد و نامش  گرامی باد ))

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, | 9:19 AM | نویسنده : رضا فرخی |

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به منظور پاسداشت و تجلیل از مفاخر علمی- فرهنگی ایران اسلامی، مراسم بزرگداشت استاد دکتر حسن انوری را در روز یکشنبه 31 فروردین ماه سال 1393 از ساعت17 الی 19 در تالار اجتماعات انجمن واقع در خیابان ولی عصر(عج)، پل امیر بهادر، خیابان سرگرد بشیری، شماره 71 برگزار می‌کند. 

این مراسم به مناسبت تجلیل از شخصیت برجسته علمی- فرهنگی استاد دکتر حسن انوری، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مؤلف فرهنگ بزرگ سخن و چهره ماندگار رشته زبان و ادبیات فارسی است که با حضور علما، استادان، فرهیختگان و دوستداران علم و دانش برگزار می‌شود.


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:, | 8:26 AM | نویسنده : رضا فرخی |

 

 کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد به منظور بزرگداشت روز عطار نيشابوري نمایشگاه یکروزه ای در روزدوشنبه 25 فروردین ماه نمایشگاه  از آثار وی و مرتبط با ایشان بالغ بر 40 عنوان، از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر  برپا می کند.

 

بازدید از  این نمایشگاه برای عموم آزاد است.


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:, | 1:4 PM | نویسنده : رضا فرخی |

 

 جایزه‌ بخش بهترین اثر ژانر جنایی «لس‌آنجلس تایمز» به رمان جنجالی نوای فاخته ، نوشته «جی.کی رولینگ» تعلق گرفت.

سی‌وچهارمین دوره جوایز کتاب لس‌آنجلس تایمز 10 نویسنده‌ی برتر بخش‌های مختلف را درحالی به عنوان برندگان امسال اعلام کرد که «نوای فاخته» که با نام مستعار «ریچارد گالبریث» روانه‌ بازار کتاب شد و پس از فاش شدن نام رولینگ به عنوان نویسنده‌ی اصلی‌، جنجال‌های بسیاری به پا کرد،‌ جایزه‌ی بخش بهترین تریلر از آن خود کرد. رولینگ این رمان جنایی را آوریل سال گذشته منتشر کرد که چند ماه پس از آن با مشخص شدن هویت اصلی نویسنده‌، جنجال‌های بسیاری در فضای فرهنگی ایجاد شد و فروش «نوای فاخته» به طرز چشمگیری افزایش یافت تا جایی که اثر رولینگ در صدر جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبیات داستانی انگلیس قرار گرفت.

نکته جالب اینکه «نوای فاخته» به قلم نویسند‌ه‌ گمنامی چون «ریچارد گالبریث» به چندین ناشر عرضه شد و هیچ یک حاضر به چاپ آن نشدند، اما اکنون فروش آن تا جایی رشد کرده که نام این رمان در بالاترین رتبه‌ وب‌سایت آمازون قرار گرفته است. «ماری آرانا» با کتاب «بولیوار: آزادی بخش آمریکایی» موفق به کسب جایزه‌ بهترین زندگینامه‌ جایزه لس‌آنجلس تایمز شد. در بخش شعر نام «رون پاجت» به عنوان برنده اعلام شد و «ژنه لوئن یانگ» با «بوکسورها و قدیسان» شایسته‌ی دریافت جایزه‌ در بخش ادبیات نوجوان شناخته شد. «راث اوزکی»، نویسنده‌ سرشناس با رمان «داستانی برای حال» جایزه‌ بخش ادبیات داستانی لس‌آنجلس تایمز را به خانه برد.


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:, | 12:48 AM | نویسنده : رضا فرخی |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد
.: Weblog Themes By :.
لینک های مرتبط
تصویر تصادفی

آی پی شما

ساعت

آخرین مطالب
پيوندهای روزانه
آرشیو مطالب
ویژه بینندگان عمومی
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 58
بازدید کل : 6703
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1




اوقات شرعی به افق رزن

-->