ویرایش جدید سرعنوان های موضوعی در 8 جلد منتشر می‌شود

 

کامران فانی، استاد پیشکسوت کتابداری و ویراستار و مشاور علمی سرعنوانهای موضوعی فارسی و فهرست مستند مشاهیر و مولفان ضمن حضور در غرفه خبرگزاری لیزنا در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار لیزنا، در خصوص ویرایش جدید سرعنوان های موضوعی فارسی، اظهار داشت: مهم ترین کاری که کتابخانه ملی طی نزدیک به80 سالی که از تأسیسش می گذرد انجام داده است، فهرست سر عنوان های موضوعی فارسی است، که در کل حوزه کتابداری اتفاق مهمی محسوب می شود.

 

وی ادامه داد: شما برای اینکه بتوانید پاسخ پرسش خود را در کتابی پیدا کنید، نیاز است موضوع آن را بدانید. بنابراین در ساماندهی کتاب، لازم است به هر کتاب موضوعی بدهیم، چراکه عنوان ها گول زننده است. از اولین باری که کتابداری جدید در سال 1348 پایه گذاری شد، مسأله مهم، تهیه لیست موضوعات یکدست شده بود، که زیر نظر هیأتی از کتابخانه ملی به سرپرستی پوری سلطانی انجام شد. پوری سلطانی که مهم ترین کتابدار ایران است. بدین ترتیب سرعنوان های موضوعی چندین بار به چاپ رسید. از زمانی که فرم های الکترونیک رسم شد، تصمیم گرفتیم با تجدید نظر کلی در سرعنوانها و افزودن موضوعات جدیدتر، آن را آماده چاپ کنیم و همینطور به صورت سیدی در دسترس قرار دهیم. کارها انجام شده، فکر می کنم دو هفته دیگه متن نهایی سرعنوان ها، به چاپ خواهد رسید. سرعنوان های موضوعی در چاپ جدید، 8 جلد با قطع رحلی خواهد بود.

 

کامران فانی اضافه کرد: مدت ها بحث سر این بود که چه دلیلی دارد که فرم چاپی منتشر شود. یه عده معتقدند که چاپ دیگر فایده ای ندارد. اما به نظر من ما هنوز نباید کتاب کاغذی را به کلی کنار بگذاریم، ما هنوز نسل هایی داریم که به چاپ کاغذی عادت دارند، و این به بیانی ادای احترام بدانها محسوب می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, | 1:33 PM | نویسنده : رضا فرخی |
.: Weblog Themes By :.
لینک های مرتبط
تصویر تصادفی

آی پی شما

ساعت

آخرین مطالب
پيوندهای روزانه
آرشیو مطالب
ویژه بینندگان عمومی
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 84
بازدید دیروز : 55
بازدید هفته : 145
بازدید ماه : 412
بازدید کل : 7121
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1




اوقات شرعی به افق رزن

-->